Om børnehaven og skolen
Læringsprogram
Vores læringsprogram er baseret på International Baccalaureate (IB) uddannelsessystemet, som har et fremragende ry verden over som et krævende og helhedsorienteret program. Vores pædagogiske filosofi bygger på undersøgende og elevcentreret læring. Vi ønsker at styrke vores elever ved først at skabe et trygt og venligt læringsmiljø og dernæst ved at opbygge deres evne til selv at tage ansvar og blive uafhængige, aktive elever.
Vores historie
Historie
Esbjerg International School (EIS) blev grundlagt i 2008 i samarbejde med Esbjerg Kommune, det lokale erhvervsliv og Esbjerg Realskole for at imødekomme behovet for international skolegang blandt udenlandske familier. I 2010 åbnede børnehaven med to børn, og i 2011 flyttede hele skolen til Guldager med egne bygninger og store udearealer. I 2022 blev en ny børnehave Early Years-bygning indviet.
Om børnehaven og skolen
EIS tilbyder international undervisning for børn i alderen 3–16 år med fokus på det enkelte barns udvikling. Undervisningen er baseret på International Baccalaureate (IB), og der arbejdes med undersøgende, elevcentreret læring i et trygt og støttende miljø. Målet er at fremme selvstændige, nysgerrige og ansvarlige elever
I børnehaven på Esbjerg International School (EIS) skaber vi et trygt, legende og udviklende læringsmiljø for børn i alderen 3 til 5 år. Vi er en del af en autoriseret IB World School og arbejder ud fra International Baccalaureate’s Early Years-program, kombineret med de pædagogiske mål i Dagtilbudsloven.
Vi ser leg som en central del af læring og stimulerer børns nysgerrighed, kreativitet og lyst til at lære i et trygt fællesskab. Vores pædagogiske tilgang bygger på relationer, struktureret hverdag og en kombination af fri leg og målrettede aktiviteter, der støtter børns trivsel, selvstændighed og sociale kompetencer.Børnene er inddelt i aldersopdelte grupper:
- EY0–1 (3–4 år), hvor fokus er på tryghed, sprog og de første skridt ind i fællesskabet.
- EY2 (4–5 år), hvor børnene udvikler selvstændighed, samarbejdsevner og skoleparathed.
Dagen er struktureret med faste rutiner og genkendelige rammer, og børnene bevæger sig også frit på tværs af grupperne. Vi benytter skolens faciliteter – bl.a. hal og bibliotek – og samarbejder med skolens personale, bl.a. counselor og læsevenner fra de ældre klasser, hvilket styrker børnenes trivsel, sprog og overgange til skolens videre trin.
Udeliv er en integreret del af hverdagen. Vi er ude i al slags vejr og bruger naturen aktivt som læringsrum, hvor børnene kan bevæge sig, sanse, undersøge og udvikle både fantasi og sociale relationer. Vores mål er at forme livslange, nysgerrige og modige elever, der udvikler sig både fagligt og personligt – i et miljø præget af leg, fællesskab og omsorg.
Skolens bestyrelse
- Christinna Bonnichsen
- Sandra Pedersen
- Bjarne Karlskov
- Allan Vad
- Pia Enemark
- Jan Rene Nielsen